Veelgestelde vragen

Bekijk hier de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Stuur ons gerust een bericht.
Algemeen
Krijg ik korting op mijn warme drank als ik mijn eigen beker meeneem?

We vinden het belangrijk om het aantal kartonnen bekers te verminderen. Daarom willen we reizigers stimuleren om een eigen herbruikbare beker te gebruiken. Je krijgt daarom 25 cent korting op je warme drank, wanneer je deze in je eigen herbruikbare beker laat schenken.

Let op: i.v.m. de huidige maatregelen omtrent het coronavirus nemen wij tijdelijk geen herbruikbare bekers aan. Daarom vervalt de korting bij gebruik van een eigen beker. Zodra het weer mogelijk is, zullen we de korting bij gebruik van eigen beker weer activeren.

Ik wil een herbruikbare beker aanschaffen om te gebruiken bij jullie. Hoe groot moet mijn beker zijn?

Dit is afhankelijk van de drank die je in de beker wilt laten schenken. Gebruik je hem enkel voor koffie? Dan heb je voldoende aan een beker waar 300ml in past. Gebruik je hem ook voor thee? Dan raden we een beker aan waar minimaal 470ml in past. Maak je geen zorgen over de hoogte van de beker. Indien deze niet onder ons koffiezetaparaat past, schenken wij de drank over vanuit een kannetje.

Waar kan ik de openingstijden vinden?

De meest actuele openingstijden zijn te vinden in de NS Reisplanner app. Klik op Vertrektijden, vul het station in en kies vervolgens op Voorzieningen. Hier vind je alle winkels en services op het betreffende station. Klik vervolgens op Kiosk en de openingstijden worden geladen.

Hebben jullie ook een plantaardige melkvervanger voor de cappuccino en koffie verkeerd?

We onderzoeken of we plantaardige melkvervangers kunnen gaan aanbieden. Het introduceren van plantaardige melkvervangers is uitdagend voor ons, omdat we hiervoor voldoende opslag-plek en koelingen in de buurt van onze koffiemachines nodig hebben. Daarnaast kunnen we met het aanbieden van de melkvervangers mogelijk niet 100% lactose-vrij garanderen, omdat we in onze (kleinere) stationswinkels voor zowel verse melk als melkvervangers alleen gebruik kunnen maken van dezelfde stoompijpen. We kunnen daarom nog niet zeggen wanneer we plantaardige melkvervangers kunnen introduceren.

Waarom kan ik bij Kiosk geen rietje voor in mijn drank verkrijgen?

Duurzaamheid staat bij ons hoog op de agenda. Bij Kiosk maken we daarom geen gebruik meer van plastic bestek en/of rietjes. Het kan zijn dat deze nog in sommige Kiosk vestigingen beschikbaar zijn, maar deze zullen niet bijgevuld worden.