Veelgestelde vragen

Bekijk hier de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Stuur ons gerust een bericht.

Algemeen
Krijg ik korting op warme drank als ik mijn eigen beker meeneem?

Absoluut. We willen het beste voor onze wereld. En het verminderen van kartonnen bekers draagt daar zeker aan bij. Je hebt 35 cent voordeel ten opzichte van een wegwerpbeker als je jouw warme drank in je eigen, herbruikbare beker laat schenken.

Dit sluit ook aan bij de 'Single Use Plastics wetgeving' die is ingevoerd. Als je vanaf 1 juli eten of drinken afhaalt of laat bezorgen, betaal je extra voor wegwerpbekers en -bakjes die (deels) gemaakt zijn van plastic. Wij mogen die niet meer gratis aanbieden. Meer weten? Lees hier meer over op de volgende pagina: https://www.kioskophetstation.nl/groenonderweg/sup/

 

Hoe groot moet een herbruikbare beker zijn als ik deze bij Kiosk wil gebruiken?

Dat ligt eraan wat voor warme drank je bij ons koopt. Onze koffies zijn meestal 300ml. Maar als je thee drinkt, kies er dan een waar 470ml in past. De hoogte van je herbruikbare beker maakt niets uit. Als hij niet onder onze machine past, schenken we het gewoon over vanuit een kannetje.

Waar vind ik jullie openingstijden?

De actuele openingstijden vind je in de NS Reisplanner. Als je klikt op vertrektijden en het station invult, zie je onder ‘voorzieningen’ welke winkels er op jouw station zitten. Kies vervolgens voor ‘Kiosk’ om te zien welke vestigingen open zijn en tot hoe laat.

Hebben jullie ook rietjes?

Nee. Het gebruik van plastic rietjes en bekers is zelfs verboden. Omdat we onze wereld mooier willen achterlaten, hebben we ook besloten geen alternatief rietje aan te bieden. Zo sparen we het milieu.